Suzuki se lupta cu … kilogramele

Specializat în mașini mici, constructorul auto Suzuki dorește să reducă greutatea principalelor sale modele cu 15 la suta !

Este o abordare în stilul lui Colin Chapman „light is right”, care contravine tendințelor pieței din ultimii ani. Suzuki este unul dintre cei mai importanți producători mondiali de mașini mici din segmentele A și B. Producătorul se remarcă în special prin faptul ca mașinile sale sunt mai usoare.

Masinile de pe piata sunt din ce in ce mai grele

960 de kilograme ieri, 1,5 tone azi – cam asa arata evolutia gabaritului autoturismelor. Kilogramele in plus sunt o consecinta logica a faptului ca, în decurs de câteva decenii, caracteristicile de siguranță și confort au progresat enorm, forțând producătorii să mărească dimensiunea modelelor lor pentru a face loc acestor tehnologii. În 2022, un studiu realizat de British Parking Association din Regatul Unit a evidențiat diferențele uriașe de greutate dintre mașinile din anii ’70 și cele de astăzi. 960 de kilograme pentru un Ford Cortina MK3 din anii ’70, comparativ cu 1,3 tone în prezent pentru un Renault Clio, 1,5 tone pentru un Peugeot 3008 și chiar 2,5 tone pentru un Volkswagen Touareg. Prin urmare, mașinile sunt din ce în ce mai grele, iar o greutate mai mare înseamnă, desigur, un consum mai mare de carburant, mai ales că prețurile la pompă se apropie uneori de 2 euro pe litru.

Vezi si:  Renault își dezvoltă divizia de mașini electrice

Suzuki vrea sa reduca greutatea masinilor sale cu 15 procente

Specialist în modele mici, atât în segmentul A, cât și în segmentul B, Suzuki vinde mașini ușoare de oraș în întreaga lume. Suzuki s-a angajat să reducă greutatea „modelelor sale cheie” cu 15 la suta, inclusiv a celebrului Alto, care cântărește deja doar 680 kg. Suzuki caută să reducă greutatea mașinilor sale pentru a putea scădea și prețul. Constructorul auto, care inca nu a scos primul sau model electric, va proceda la fel și în cazul automobilelor alimentate cu baterii: „Dacă un vehicul este greu, trebuie să creștem și dimensiunea bateriei și a motorului pentru a obține o autonomie mare și performanțe bune”, a explicat Tatsuya Matsushita, membru al consiliului de administrație Suzuki.

MM