Daca in anii `90 si chiar 2000 ziarele cu anunturi imobiliare aveau tiraje impresionante, acum mediul online este responsabil pentru cele mai multe cautari la acest capitol. Cei interesati in a cumpara un apartament sau o casa se documenteaza pe internet inainte de a incepe procesul de achizitie, in sensul ca cerceteaza in general despre preturi, oferta, posibilitati de creditare daca este cazul. Cautari ca apartamente vanzare bucuresti sunt firesti, apoi se transforma in apartamente vanzare dorobanti sau unirii si asa mai departe.
Mai departe, cautarea merge la nivel concret, catre anunturi filtrate dupa anumite criterii. Se poate spune asadar ca vanzarile de proprietati rezidentiale incep online, chiar daca finalitatea procesului este offline. Dupa ce se identifica anumite proprietati, se intra in contact cu proprietarul sau cu agentia imobiliara ce reprezinta respectivul apartament / respectiva casa. Vizionarea este foarte importanta si acesta este momentul in care, de obicei, cautarea se modifica: prin initierea unei relatii cu o agentie imobiliara, cautarea este transferata partial acelei agentii.
Tocmai de aceea, ideal este ca procesul sa inceapa cat mai curand, pentru ca un consultant imobiliar poate oferi sfaturi pertinente, cunoaste bine piata si poate simplifica procedura de cautare. Agentiile imobiliare au acces la baze de date imense si pot gasi proprietati conform cerintelor clientilor. Rezulta mult timp economisit pentru acesta din urma si, poate, ceva bani economisiti (pe de o parte prin rezolvarea mai rapida, pe de alta parte chiar prin asistenta la gasirea de oferte mai convenabile si chiar la negocierea cu proprietarul vanzator).
Tehnologia si new media sunt elemente foarte utile pentru piata imobiliara, insa este bine ca acestea sa fie utilizate corect. Relatia cu agentia imobiliara nu trebuie evitata, atat timp cat exista numeroase beneficii aduse de aceasta. De fapt, orice agentie imobiliara serioasa isi va dezvolta un website propriu pe care il va updata in mod corespunzator cu oferte reale, valabile.
Cumparatorii care au mult timp liber pot face o cercetare ampla pe cont propriu, dar cel mai probabil vor ajunge tot la agentii imobiliare ce reprezinta de fapt vanzatorii. In acest context, procesul ar putea sa fie mai putin favorabil cumparatorului. Cert este ca mediul online este util prin intalnirea cererii cu oferta, este mult mai eficient in identificarea de anunturi valabile decat clasicele ziare unde anunturile sunt sumare, fara prea multe detalii, fara fotografii. In prezent, pe internet sunt promovate atat oferte pentru proprietati rezidentiale noi, cat si oferte pentru proprietati rezidentiale mai vechi, chiar cladiri de patrimoniu, cu valoare istorica asadar.