Congresul Mondial al Telefoniei Mobile începe la Barcelona

Congresul Mondial al Telefoniei Mobile (MWC), cea mai mare reuniune anuală a industriei telecomunicaţiilor, urmează să înceapă luni la Barcelona în format complet, însă într-un moment în care vânzările de smartphone-uri scad şi, pe ansamblu, sectorul tehnologiei trece printr-o perioadă nefavorabilă, transmite AFP.

Timp de patru zile, 80.000 de participanţi vor fi prezenţi la standurile MWC, potrivit Asociaţiei Mondiale a Operatorilor (GSMA), care, începând din 2006, este responsabilă de organizarea evenimentului din capitala catalană.

Chiar dacă este vorba de o frecventare mai mică decât recordul atins în 2019, când 110.000 de persoane au participat la MWC, este totuşi un progres faţă de cei 60.000 de vizitatori înregistraţi la ediţia din 2022, afectată de persistenţa restricţiilor sanitare introduse în contextul Covid-19.

„Suntem pe drumul revenirii la normal”, a dat asigurări directorul executiv al GSMA, John Hoffman. Potrivit acestuia, dinamica are legătură cu revenirea în forţă a firmelor chineze, după redeschiderea frontierelor anunţată la finele anului trecut de autorităţile de la Beijing.

Vezi si:  Inteligenta artificiala ii invinge pe cei mai buni piloti de drone intr-o cursa nemiloasa

Potrivit Asociaţiei Mondiale a Operatorilor (GSMA), entitate care regrupează aproximativ 750 de operatori şi producători din sectorul telecomunicaţiilor, 2.000 de expozanţi vor fi prezenţi la ediţia din acest an a congresului de la Barcelona. În plus, pentru prima dată de la debutul pandemiei, toate cele opt pavilioane ale MWC vor fi ocupate în acest an.

Printre companiile care şi-au anunţat participarea se numără giganţii din domeniul telefoniei – Nokia, Samsung, Xiaomi, Orange, Vodafone – dar şi nume grele din sectorul tehnologiei şi industriei, precum Qualcomm, Airbus şi Microsoft, în condiţiile în care de mai mulţi ani MWC şi-a lărgit audienţa.

Cu toate acestea, cea de a 17-a ediţie a MWC are loc într-un context dificil pentru industria de smartphone-uri, pentru care vânzările au scăzut cu 11,3% în 2022, până la 1,21 miliarde de unităţi, adică cel mai mic număr înregistrat după 2013, potrivit firmei de cercetare IDC.

„Piaţa a suferit foarte mult anul trecut”, este de părere Thomas Husson, analist la Forrester, care subliniază că toţi producătorii au înregistrat o diminuare a vânzărilor, chiar dacă în diferite grade. Motivul: climatul de incertitudine creat de războiul din Ucraina şi inflaţia accelerată, care a afectat puterea de cumpărare, dar şi factori de natură structurală.