70% dintre profesionistii B2B utilizeaza instrumente de inteligenta artificiala cel putin o data pe saptamana…
Intescia tocmai a dezvaluit rezultatele studiului sau privind integrarea inteligentei artificiale (AI) in functiile de vanzari si marketing, realizat impreuna cu institutul de sondaje OpinionWay.
Studiul evidentiaza adoptarea rapida a IA, determinata de o constientizare crescanda in randul factorilor de decizie B2B.
Rezumat:
Inteligenta artificiala: utilizata deja pe scara larga in marketing si vanzari
Astfel, inteligenta artificiala se impune ca o parghie de transformare a activitatilor operationale din activitatea de zi cu zi a echipelor.
Dupa o scurta perioada de aculturatie, profesiile din vanzari si marketing au inteles rapid potentialul IA, sustinute de politici corporative in general favorabile.
Utilizarea masiva a chatbotilor generativi AI, in special ChatGPT, joaca un rol-cheie in aceasta dinamica, confirmand utilizarea „commodity AI”.
Dar aceasta faza de insusire si consolidare ne lasa inca cu o serie de obstacole si limite de structurare, in special in cazul profilurilor mai exigente.
IA integrata in solutiile software apare ca un raspuns credibil la asteptarile profesionistilor in materie de fiabilitate si performanta.
„Adevarata provocare, in special pentru editorii de software, este de a oferi solutii accesibile, de inalta performanta si cu adevarat activabile, pentru a sprijini toate nivelurile de maturitate.
Pentru ca inteligenta artificiala sa devina un adevarat motor al performantei, aceasta trebuie sa fie integrata nativ in solutii de afaceri concepute de experti care sunt la curent cu realitatile de pe teren.
Valoarea sa consta, de asemenea, in calitatea datelor pe care le exploateaza: fara o baza de informatii fiabila si structurata, AI nu poate produce informatii relevante. Foaia noastra de parcurs privind produsele si datele este construita pe aceasta convingere.
O schimbare istorica: 70% dintre profesionistii B2B utilizeaza AI in fiecare saptamana
Studiul arata ca 70% dintre profesionistii B2B utilizeaza instrumente AI cel putin o data pe saptamana, in principal chatbots precum ChatGPT (utilizat de 59%).
Aceasta adoptie face parte dintr-o dinamica tactica, cu o utilizare structurata si sustinuta de conducere.
Un fapt frapant este ca 76% dintre utilizatori opteaza pentru o versiune platita, dintre care 57% personal, ilustrand valoarea perceputa ridicata a acestor instrumente si dorinta de a „ramane in cursa”.
IA devine un reflex in afaceri, in special in randul managerilor, in vederea optimizarii prospectarii si a economisirii de timp pentru sarcinile cu valoare adaugata mai mica.
Companiile sprijina in mod activ transformarea
Adoptarea inteligentei artificiale nu este un fenomen izolat: 65% dintre profesionisti afirma ca intreprinderea lor incurajeaza in mod activ utilizarea acestor instrumente si doar 6% se opun.
Normele de utilizare sunt considerate a fi clare de 80% dintre respondenti, desi exista inca diferente intre angajatii cu vechime mai mare si cei din IMM-uri si grupuri mari.
Catre o IA complet integrata in instrumentele de afaceri
AI este, de asemenea, integrata in instrumentele de afaceri: 77% utilizeaza functionalitati AI integrate in solutiile lor Salestech, iar 67% combina aceste utilizari cu chatbots AI.
Utilizarea de zi cu zi se generalizeaza, in special pentru redactarea mesajelor de prospectare si a scenariilor de apel (33%), consolidand impactul direct al IA asupra sarcinilor de vanzare.
In sfarsit, la nivel declarativ, interesul pentru agentii AI (sau AI agentic) se confirma: 46% i-au testat deja, iar 69% au auzit de ei.
Beneficiile sunt tangibile: 92% dintre respondenti considera ca inteligenta artificiala le permite sa economiseasca timp pentru sarcini cu valoare adaugata mare.
Aceasta eficienta este, de asemenea, insotita de un impact organizational semnificativ:
33% anticipeaza o reorganizare a rolurilor in cadrul echipelor lor
26% anticipeaza o reducere a numarului de angajati si a bugetelor de vanzari/marketing.
Prin urmare, IA pare a fi un catalizator pentru remodelarea profesiilor. Mai mult decat un simplu instrument tehnic, aceasta ridica intrebari cu privire la competentele necesare, la complementaritatea cu instrumentele existente si la locul fiecarui individ in cadrul organizatiei. O transformare profunda este in curs…


