PlayStation 6: viitoarea consola ar trebui sa fie de 5 pana la 10 ori mai performanta decat PS5

PlayStation 6 promite o performanta de ray tracing de cinci pana la zece ori mai mare decat cea a PS5, oferind o experienta de joc 4K la 120 FPS fara egal.

Viitoarea consola ar trebui sa fie de 5 pana la 10 ori mai performanta decat PS5

Urmatoarea generatie de console de jocuri promite progrese semnificative in ceea ce priveste performanta, in special cu PlayStation 6. Conform informatiilor recente, PS6 ar trebui sa ofere o performanta de ray tracing de cinci pana la zece ori superioara celei a PlayStation 5 de baza. Aceasta imbunatatire este comparabila cu evolutia performantei de rasterizare intre PlayStation 4 si PlayStation 5.

Intr-un episod recent al podcastului Broken Silicon, Moore’s Law is Dead a comentat scurgerile de informatii referitoare la PlayStation 6, confirmand ca, desi specificatiile tehnice s-ar putea sa fi evoluat de la prezentarea initiala, ideea fundamentala din spatele noii console ramane neschimbata. Performanta de rasterizare a PS6 ar fi de doua pana la trei ori mai mare decat cea a PS5, dar ceea ce atrage atentia este mai ales imbunatatirea ray tracing-ului. Acest progres este logic, deoarece performanta de rasterizare a atins un anumit nivel de saturatie. PS5 permite deja atingerea unor frecvente de cadre din anii ’80 pentru anumite titluri in rezolutie 4K. Astfel, o imbunatatire limitata a rasterizarii ar permite atingerea unui obiectiv rezonabil de 4K la 120 de cadre pe secunda pentru televizoarele cele mai comune, mentinand in acelasi timp costurile accesibile.

Vezi si:  UE a devenit mai rezistentă la atacurile cibernetice

James Prior, fost Senior Product Manager la AMD, impartaseste aceasta opinie. A subliniat ca accentul se pune acum pe alte aspecte, cum ar fi ray tracing si upscaling prin inteligenta artificiala. O consola capabila sa ofere performante comparabile cu cele ale placilor grafice RTX 4080 sau 5080, oferind in acelasi timp o rezolutie 4K la 120 de cadre pe secunda, ar fi o propunere foarte atractiva la un pret sub 900 de dolari. Acest lucru este cu atat mai adevarat cu cat consolele ofera avantaje tipice fata de PC-uri, cum ar fi un factor de forma mai mic, comoditate plug-and-play, consum redus de energie si multe altele.

PS6 nu va incerca sa concureze direct cu PC-urile de jocuri. Spre deosebire de ceea ce ar putea face urmatoarea generatie de Xbox, datorita flexibilitatii oferite de APU Magnus. Intr-o piata in care consumatorii sunt din ce in ce mai reticenti sa cheltuiasca 1000 de dolari sau mai mult pentru smartphone-uri sau placi grafice, o abordare diferita din partea Sony ar putea fi foarte interesanta.

Vezi si:  Foxconn investește în India

Scurgerile online din ultimele saptamani sugereaza o noua generatie de console extrem de promitatoare si surprinzatoare in multe privinte. Sa speram ca PlayStation 6 si urmatoarea Xbox vor profita de aceste progrese pentru a oferi experiente de joc cu adevarat noi, capabile sa impresioneze chiar si pe cei care, precum Hideo Kojima, simt o anumita stagnare in jocurile actuale.