Site-ul chinezesc de comert electronic Temu a retras o campanie promotionala in Franta si Marea Britanie, in urma unei controverse legate de utilizarea datelor clientilor.
In Franta, oferta consta in „cumpararea si utilizarea pe viata a datelor personale ale unor clienti in schimbul unor sume de bani si vouchere”, relateaza cotidianul francez Le Parisien.
Aceasta campanie, lansata si in Marea Britanie, ofera sansa de a castiga un fond de premii de minimum 100 de euro, descarcand aplicatia si facand clic pe un link de recomandare. Numai ca, facand acest lucru, beneficiarul accepta sa vanda definitiv o parte din datele sale personale.
Daca acceptati sa va vindeti datele, renuntati la drepturile dumneavoastra, atrag atentia expertii. Temu este apoi libera sa le foloseasca dupa bunul plac. Compania chineza poate folosi apoi vocea sau fața clientului pentru a crea diverse fake-uri. Datele sensibile, cum ar fi amprenta digitala, datele biometrice faciale, locatia etc., apartin Temu si toata viata lui, clientul nu mai are niciun control asupra modului in care acestea sunt utilizate de catre companie.
Grupul chinez, care sustine ca programul a fost un mare succes in Franta, cu numerosi clienti multumiti, a anuntat ca a decis sa il retraga temporar din cauza unor neintelegeri cu privire la amploarea utilizarii informatiilor despre clienti. Temu da asigurari ca nu foloseste decat numele de utilizator si fotografiile de profil.
Programul a fost retras temporar si in Marea Britanie, dar Temu sustine ca decizia a fost luata pentru a programul „sa fie optimizat pe baza feedback-ului clientilor”.
„Temu se angajeaza sa protejeze confidentialitatea clientilor nostri. Noi nu vindem si nu vom vinde datele clientilor”, precizeaza compania chineza.
MM