Comisia a transmis către Meta constatări preliminare cu privire la modelul de „plată sau consimțământ” al acesteia.
Potrivit executivului comunitar, acest model incalca Regulamentul privind piețele digitale. In opinia Bruxelles-ului, această alegere binară obligă utilizatorii să își dea consimțământul pentru combinarea datelor lor cu caracter personal și nu le oferă o versiune mai puțin personalizată, dar echivalentă, a rețelelor sociale ale Meta.
Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă responsabilă cu politica în domeniul concurenței, a declarat: „Investigația noastră urmărește să asigure contestabilitatea pe piețele unde controlori de acces precum Meta au acumulat datele cu caracter personal ale milioane de cetățeni ai UE de-a lungul multor ani. Opinia noastră preliminară este că modelul de publicitate al Meta nu respectă Regulamentul privind piețele digitale. Dorim să le oferim cetățenilor posibilitatea de a prelua controlul asupra propriilor date și de a alege o experiență mai puțin personalizată în ceea ce privește publicitatea.”
Comisia someaza Meta sa redea utilizatorilor puterea de a decide modul în care sunt folosite datele lor și să asigure faptul că întreprinderile inovatoare pot concura pe picior de egalitate cu giganții tehnologici în ceea ce privește accesul la date.”
Reactia Meta
Un purtator de cuvant al Meta a respins acuzatiile si a explicat ca sistemul “abonament fara reclame” indeplineste litera legii, asa cum a decis Curtea de Justitie a UE.
MM