Japonia: sistem de recunoaștere facială pentru a lua trenul

Acest nou sistem permite pasagerilor să urce în tren după ce sunt recunoscuți de camerele de luat vederi atașate la portile de acces. Sistemul a fost dat in functiune într-un oraș de lângă Tokyo.

Cardurile și biletele de metrou vor fi în curând de domeniul trecutului? În Japonia, în orașul Sakura, la est de Tokyo, pasagerii pot urca în tren doar pe baza recunoasterii faciale. Camerele de luat vederi recunosc chipurile utilizatorilor permanenti care s-au înregistrat în noul sistem. Este extrem de simplu și permite operatorului să economisească mulți bani.

Operatorul unei linii de tren locale, Yamaman Yukarigaoka, a introdus această nouă tehnologie pentru toți pasagerii. Aceasta fusese deja testată timp de câteva luni cu voluntari în șase stații și totul a mers foarte bine. Soluția este acum disponibilă pentru toată lumea.

Asocierea feței cu cardul bancar

Este foarte ușor de accesat. Se face fie online, pe site-ul transportatorului, fie direct la casa de bilete a uneia dintre stații. În ambele cazuri, pasagerul trebuie să isi înregistreze fața și să o asocieze cardului sau bancar.  Apoi poate urca în tren. Camerele de luat vederi filmează permanent pasagerii care sosesc. Atunci când o față este recunoscută, ușa se deschide automat. Persoana intră și i se percepe costul unei călătorii normale sau un tarif redus dacă s-a preînregistrat la un tarif preferențial. Este foarte rapid și foarte ușor. Nu este nevoie de introducerea cardului, a smartphone-ului sau a biletului de hartie. Același sistem va fi implementat și pe autobuzele din oraș, astfel încât oamenii vor putea călători peste tot fără să fie nevoiți să scoată nimic din buzunar.

Vezi si:  Elon Musk, invitat la salonul tehnologiilor digitale de la Paris

Operatorul liniei spune că va fi foarte profitabil pentru el pe termen lung. El explică faptul că a fost necesar să investească aproximativ 355 000 de euro în noul sistem, dar că va economisi pe porțile tradiționale, a căror întreținere și reînnoire sunt foarte costisitoare. De asemenea, va putea renunța la cardurile de hârtie și la biletele cu bandă magnetică. În total, se așteaptă să își reducă costurile de emitere a biletelor cu 30 la suta.

MB