YouTube domină piața de streaming, e înaintea Netflix

Cand vine vorba de streaming, YouTube domină. Platforma video a cucerit lumea si e inaintea Instagram și Netflix.

Fie că vorbim despre platformele de streaming sau despre rețelele sociale, un lucru este cert: formatul scurt este popular și poate aduce mulți bani, potrivit unui studiu realizat de Omdia.

YouTube continuă sa detina suprematia în lumea streamingului video. „Cu peste 2,7 miliarde de utilizatori activi în 2024, YouTube rămâne prima alegere pentru conținutul video, oferind o gamă variată de videoclipuri care se adresează tuturor intereselor și grupurilor de vârstă”, a declarat Maria Rua Aguete, Senior Research Director la Omdia, în cadrul unei conferințe din Toledo, Spania.

„YouTube este numarul unu peste tot în lume, chiar și în Orientul Mijlociu. Arabia Saudită este țara care “consumă” cele mai multe videoclipuri YouTube pe cap de locuitor.” După YouTube, Instagram este a doua cea mai populară platformă video din SUA, depășind TikTok.

La nivel global, excluzând China, Instagram a depasit și TikTok, cu 1,5 miliarde de utilizatori în 2022, în timp ce TikTok a ajuns la un miliard de utilizatori, excluzând China, care totalizează încă 1,3 miliarde de utilizatori.

Vezi si:  Apare un rival pentru Twitter ?

Potrivit datelor Omdia, Instagram Video este înaintea Netflix în Mexic, Brazilia, Spania, Coreea de Sud, Japonia și Statele Unite. De asemenea, formatul scurt al platformei Meta a devansat TikTok în Regatul Unit, Japonia, Coreea de Sud, Spania, Germania, Brazilia și SUA.

Platformele gratuite și videoclipurile scurte sunt de mare succes

Consumatorii sunt atrași masiv de formatele scurte și de o gamă variată de conținut: „Suntem martorii unei perioade de transformare a modului în care oamenii consumă conținut video”, a declarat Maria Rua Aguete. Popularitatea în creștere a Instagram este o dovadă a naturii în schimbare a implicării spectatorilor și a cererii tot mai mari de conținut scurt, atractiv din punct de vedere vizual. Creșterea audienței canalelor FAST evidențiază o schimbare majoră către conținutul susținut de publicitate într-un format liniar, oferind telespectatorilor o mai mare varietate de opțiuni.  În timp ce platformele free-to-air par să fie populare în rândul utilizatorilor, Omdia prognozează că tendința va continua. Se preconizează că platformele FAST (Free Ad-Supported Streaming TV), care oferă programe gratuite datorită finanțării publicitare, vor genera venituri de 12 miliarde de dolari până în 2028, din care zece miliarde vor proveni din Statele Unite.

Vezi si:  Rezervările online din 2022, peste nivelul din 2019

Mirabella