Meta inventeaza TikTok-ul IA, o noua retea sociala pe care nimeni nu o doreste

Mark Zuckerberg a anuntat pe profilul sau de Instagram lansarea unei retele sociale complet noi, numita Vibes. Cunoasteti deja conceptul: un flux de stiri plin de videoclipuri verticale scurte, pe care le puteti derula la nesfarsit. Dar inca nu cunoasteti surpriza. Toate aceste videoclipuri sunt generate de inteligenta artificiala.

Meta are o lunga, foarte lunga istorie in ceea ce priveste inovatiile pe care nimeni nu le-a cerut. Timp de mai multi ani, compania lui Mark Zuckerberg s-a impotmolit in metaverse, convinsa ca acesta este noul El Dorado al tehnologiei – cu rezultatele pe care le cunoastem astazi. Astazi, pe langa ochelarii cu realitate augmentata, care probabil nu vor fi adoptati de publicul larg pentru o perioada, Meta se straduieste sa-si diversifice activitatea.

Probabil din acest motiv, firma a decis sa se intoarca la prima sa pasiune: retelele sociale. Dupa succesul relativ al Threads, Mark Zuckerberg nu renunta si anunta lansarea unei noi platforme pe contul sau de Instagram. Numele acesteia? Vibes. Daca deja consumati videoclipuri verticale pe TikTok, YouTube sau Instagram, nu veti fi surprinsi. Cu o singura exceptie.

Vezi si:  Rezervările online din 2022, peste nivelul din 2019

Meta lanseaza o noua retea sociala dedicata IA

De fapt, aceasta noua platforma este similara in toate aspectele cu cele mentionate mai sus. Pe aceasta se gasesc videoclipuri scurte, pe care se poate derula pentru a viziona urmatorul. Un algoritm determina interesele utilizatorului si ii propune videoclipurile care ar putea sa ii placa. De asemenea, este posibil sa se raspunda la un videoclip prin crearea unuia nou, acelasi principiu ca si „duetele” de pe TikTok.

Da, dar cand Meta nu copiaza pur si simplu vecinul sau, compania incearca lucruri noi… si nu intotdeauna totul merge bine. Ideea geniala, de data aceasta, este de a rezerva noua sa retea sociala pentru videoclipurile generate de IA. Videoclipuri care inunda deja alte platforme, care enerveaza majoritatea persoanelor care le vad si care, in general, sporesc semnificativ neincrederea fata de orice continut online.

Nu trebuie decat sa va uitati la comentariile de sub postarea lui Mark Zuckerberg. Cu exceptia profilurilor care afiseaza o pastila albastra – pe care au platit-o, asadar, catre Meta – majoritatea internautilor se arata cel putin consternati de aceasta veste. Intre „nimeni nu vrea asta” si „cum poate fi asta mai bun decat viata reala”, vestea este primita cu o caldura abia camuflata. Am putea aproape sa credem ca utilizatorii internetului cauta in primul rand autenticitate in continutul pe care il consuma.