O analiza a grupului XTB arata ca performanța lui Rafael Nadal a fost profitabilă pentru companiile care l-au sponsorizat.
“Rafael Nadal, jucătorul de tenis supranumit „regele zgurii”, care a anunțat în lacrimi că se retrage din tenis, lasă în urmă o moștenire de neegalat, însă performanța înregistrată de acesta s-a reflectat și în segmentul finanțelor, atât pentru companiile care l-au susținut de-a lungul anilor, cât și pentru deciziile sale de business”, arată analiștii XTB, companie de investiții pe bursele internaționale.
Analiza arata ca, printre principalele realizări în tenis ale lui Rafa, se numără faptul că a reușit să câștige mai mult de 90 de titluri, inclusiv 22 de Grand Slam-uri, câștigând un titlu ATP în 19 sezoane consecutive între 2004 și 2022 și deținând recordul cu 869 de săptămâni consecutive în Top 10.
Expertii XTB mentineaza ca această constanță i-a permis să fie o „valoare sigură” pentru sponsorii săi, dintre care unii l-au însoțit în cea mai mare parte a carierei sale. Cel mai surprinzător caz este Nike, care i-a semnat primul contract când avea doar 13 ani. Firma nord-americană l-a „îmbrăcat” de-a lungul carierei, iar în 2018 a anunțat ultima sa prelungire de contract, în schimbul a zece milioane de dolari. Spre deosebire de alți mari tenismeni precum Federer, care a părăsit Nike pentru Uniqlo, sau Djokovic, care a trecut prin mai multe branduri, Nadal a rămas fidel Nike.
XTB mentioneaza si o altă companie care îl susține pe Nadal de cel mai mult timp – Kia, compania auto, care l-a numit ambasador global în 2006 și cu care a avut inițial un contract până în 2025.
Recent, Nadal și-a reînnoit angajamentele cu câteva dintre cele mai mari companii din țara natală, precum Banco Santander și Telefónica. Santander a avut un an deosebit de bun pe piața bursieră datorită creșterii ratelor, însă incertitudinea cu privire la următorii pași pe care îi va lua BCE, devalorizarea monedelor emergente și instabilitatea generală pot reprezenta obstacole importante în calea prețului acțiunilor sale.
MM