Cea mai mare companie muzicala din lume, Universal Music Group (UMG), a anuntat ca isi retrage melodiile de pe reteaua de socializare TikTok, dupa ce negocierile cu platforma au esuat in privinta unor probleme precum remunerarea artistilor si a compozitorilor.
Intr-o scrisoare deschisa, Universal a acuzat TikTok ca „incearca sa construiasca o afacere bazata pe muzica, fara a plati o valoare corecta pentru muzica”. Cele doua parti au discutat termenii unui nou acord in preajma expirarii anteriorului contract. Cu toate acestea, intelegerea nu a fost reinnoita. Intr-o declaratie, TikTok afirma ca este „trist si dezamagitor faptul ca Universal Music Group si-a pus propria lacomie mai presus de interesele artistilor sai”.
Printre problemele ridicate in cadrul negocierilor se numara „compensatiile adecvate” pentru artisti si compozitori, siguranta online pentru utilizatori si protejarea artistilor de daunele provocate de inteligenta artificiala.
Universal Music Group se plange ca, pe parcursul negocierilor, TikTok a incercat manevre de intimidare, pentru a accepta o intelegere care valora mai putin decat acordul anterior, mult sub valoarea de piata corecta.
Drepturi de autor
Marile case de discuri primesc drepturi de autor de la platformele de streaming si retelele sociale. Cu toate acestea, gigantul muzical Universal a declarat ca TikTok i-a propus sa plateasca o suma care reprezinta doar o fractiune din cea platita de marile platforme intr-o situatie similara.
Calificand declaratiile drept „false”, TikTok considera ca Universal a ales sa renunte la sprijinul puternic al unei platforme care are peste un miliard de utilizatori si care serveste drept vehicul gratuit de promovare si descoperire a talentelor. Printre cele mai mari vedete care au semnat cu Universal Music Group se numara Taylor Swift, The Weeknd si Black Pink.
MM