Threads, concurentul retelei X, fosta Twitter, a ajuns in Europa

Noua retea de socializare Threads, creata de grupul Meta – care detine Facebook si Instagram – e disponibila si in Europa, incepand cu 14 decembrie.

Threads este numele acestui nou concurent al Twitter, numita in prezent X. Reteaua exista din luna iulie in Statele Unite si in afara UE.

Grupul Meta, detinut de Mark Zuckerberg, a asteptat inainte de a-si lansa noua retea pentru a intelege mai bine legislatia europeana, in special noile reglementari care au intrat in vigoare in august anul trecut. Grupul Meta, care detine si Facebook, nu este strain de amenzile record aplicate de Europa pentru nerespectarea datelor cu caracter personal, subminarea liberei concurente sau directionarea publicitatii.

Meta a promis ca Threads nu va fi o groapa de gunoi pentru informatii false, laudand sistemul sau de moderare.

Peste Atlantic, Threads este inspirata in mare masura de interfata de microblogging a Twitter, fara utilizarea hashtag-urilor si fara un motor de cautare dupa subiect. Deocamdata, ideea este mai degraba de a impartasi mesaje cu prietenii sau comunitatile decat de a comenta stiri sulfuroase.

Vezi si:  Elon Musk vrea sisteme mai puternice decât GPT-4

Zuckerberg cauta sa se diferentieze de provocarile constante ale lui Elon Musk pentru a trece drept personajul bun al povestii.

Va rezista reteaua Threads?

Meta nu ar trebui sa se grabeasca sa revendice victoria. A avut un start fulminant in iulie, iar acelasi lucru va fi cu siguranta valabil si in Europa. Threads a generat treizeci de milioane de utilizatori intr-o suta de tari in mai putin de o zi. Acest efect de curiozitate a fost facilitat in mare masura de Instagram, deoarece, daca aveti un cont pe aceasta retea, va puteti inscrie la Threads din doar doua clicuri.

Acesta este avantajul numarul unu al Meta, deoarece poate profita de puterea utilizatorilor sai pentru a-i converti la Thread. Insa, dupa o luna de zile, numarul de noi abonati a scazut drastic si, mai ales, utilizatorii nu raman mult timp in retea. Iar durata angajamentului este cea care ii intereseaza pe agentii de publicitate.

MM