Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un avans de 15,8% în Europa anul trecut, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 4,2%, de la 3,5% în 2021, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmit DPA şi Reuters.
Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au situat anul trecut la 475.511 de unităţi, în creştere faţă de 2021 (410.739 vehicule).
Marii producători auto au raportat scăderi ale vânzărilor în 2022, de la 13,7% în cazul grupului Stellantis, la 5,7% la grupul Volkswagen, 3,5% la Mercedes-Benz, 2,9% la grupul Renault şi 0,3% la Ford.
Declinul din 2022 vine pe fondul deficitului global de semiconductori şi al perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, precizează ACEA.
În decembrie, livrările de autoturisme Dacia au crescut cu 9,3% în Europa, dar cota de piaţă a producătorului de automobile a scăzut la 4,4%, de la 4,7% în perioada similară din 2021. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au situat la 48.313 unităţi, în creştere faţă de decembrie 2021 (44.184 vehicule).
Marii producători auto au raportat evoluţii mixte ale vânzărilor în decembrie, de la creşteri de 22,2% la grupul Volkswagen, 19,9% la Ford, 9,5% la Mercedes-Benz şi 3,5% la grupul Renault, la o scădere de 10,3% la grupul Stellantis.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au înregistrat un declin de 4,1% în 2022, în timp ce România a raportat un avans de 6,7% anul trecut, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmit DPA şi Reuters.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 11,28 milioane de vehicule au fost înmatriculate anul trecut în Europa, comparativ cu 11,77 milioane în 2021. În rândul celor cinci mari pieţe europene, doar Germania a raportat anul trecut o creştere a vânzărilor (1,1%), în timp ce Italia (minus 9,7%), Franţa (minus 7,8%), Spania (minus 5,4%) şi Marea Britanie (minus 2%) au înregistrat scăderi.