ZeroAvia face istorie: constructorul americano-britanic a reusit un zbor epocal cu primul avion de capacitate mare, propulsat cu motor hidrogen-electric.
Dornier 228 are 19 locuri si e un aparat de zbor bimotor. Recent, avionul a reusit primul zbor test, din cadrul proiectului HyFlyer II. Este un pas urias spre trecerea la avioane comerciale alimentate doar cu baterii pe hidrogen, pana in 2025. Masura face parte din progresele pe care spera sa le faca oamenii de stiinta pentru a reduce poluarea.
ZeroAvia, asa cum ii arata si numele, spera sa ajunga la zero emisii carbon prin aparate de zbor echipate cu motoare electrice si pe hidrogen. Este firma cea mai avansata in testele din acest domeniu. Zborul inaugural al Dornier 228 a fost un succes, desi a durat doar 10 minute. Aparatul de zbor a decolat de pe aeroportul Cotswold, din Gloucestershire, acolo unde e divizia R&D a firmei. A fost un circuit complet: rulare pe pista, decolare, zbor si aterizare.
Sub aripa dreapta, din motive de securitate, a fost plasat motorul de origine, un Honeywell TPE-331. Motorul cu hidrogen este alimentat cu doua baterii de combustibil. Bateriile lithium-ion garanteaza forta deplina pentru decolare. Tot sistemul de alimentare se afla in interiorul habitaclului. In varianta definitiva, va fi plasat in exteriorul carlingai.
MB